W kontekście rosnącej liczby oszustw telefonicznych, instytucje finansowe oraz Policja przypominają o konieczności zachowania szczególnej ostrożności. Wiele osób może paść ofiarą cyberprzestępców, którzy podszywają się pod pracowników banków, co naraża ich na utratę pieniędzy. W ramach kampanii „Bankowcy dla CyberEdukacji” eksperci zachęcają do weryfikowania tożsamości rozmówców oraz stosowania zasady ograniczonego zaufania. Ważne jest, aby nie panikować i zawsze potwierdzać wiarygodność informacji bezpośrednio z bankiem.
Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, jak łatwo przestępcy mogą podszyć się pod znane instytucje, posługując się ich prawdziwymi numerami telefonów. Jak przekazuje Zbigniew Buczkowski, znana postać w kampanii, sytuacja może wyglądać niebezpiecznie, gdy dzwoni osoba, która twierdzi, że reprezentuje bank. Niestety, nie jest to rzadkość. Fakt, że rzekomy pracownik banku może wymuszać podanie danych osobowych pod pretekstem rzekomego zagrożenia jest alarmujący i powinien budzić czujność każdego rozmówcy.
W obliczu tego zagrożenia, eksperci zalecają, aby w przypadku jakichkolwiek wątpliwości samodzielnie skontaktować się z infolinią banku. Oszuści często starają się wywołać poczucie pilności, co jest sprzeczne z praktykami prawdziwych pracowników instytucji finansowych. Zachęca się do promowania edukacji w zakresie cyberbezpieczeństwa, co stanowi jeden z głównych celów kampanii. Wiele informacji na ten temat można znaleźć w materiałach dostarczanych przez banki oraz w interakcjach z profesjonalistami w tej dziedzinie.
Źródło: Policja Gniezno
Oceń: Uwaga na cyberprzestępców: Jak nie dać się oszukać telefonującym rzekomym pracownikom banku
Zobacz Także