W Gnieźnie rozpoczęła się kampania informacyjna, mająca na celu promowanie systemu Child Alert, który wspiera poszukiwania zaginionych dzieci. Inicjatywa ta, podjęta przez T-Mobile Polska oraz Komendę Główną Policji, zbiega się z obchodami 12-lecia istnienia systemu. Dzięki temu narzędziu, poprzez szybkie rozpowszechnianie informacji, można realnie zwiększyć szanse na odnalezienie dziecka. Kampania ma na celu nie tylko uświadomienie społeczeństwa, ale także mobilizowanie do aktywnego udziału w akcji.
System Child Alert jest uruchamiany w przypadku, gdy istnieje bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia lub życia dziecka. Zgłoszenia dotyczące zaginięć osób małoletnich w Polsce są dość liczne, dlatego tak istotne jest, by społeczeństwo reagowało w odpowiednim czasie. Efektywna współpraca między policją a społeczeństwem ma kluczowe znaczenie – każdy, kto zobaczy komunikat o zaginionym dziecku, może przyczynić się do jego szybkiego odnalezienia.
Kampania towarzyszy dynamicznemu spotowi, który przedstawia, jak wielką rolę odgrywa czujność społeczeństwa w takich kryzysowych momentach. Do udziału w programie Child Alert można dołączyć wysyłając darmowego SMS-a, co pozwala na szybkie otrzymywanie istotnych informacji. W ciągu ostatnich dziesięciu lat system wykazał się 100% skutecznością, co pokazuje, jak skuteczne może być połączenie technologii z odpowiedzialnością obywatelską. Gnieźnianie są zachęcani do zaangażowania się w tą szczytną inicjatywę.
Źródło: Policja Gniezno
Oceń: Nowa kampania informacyjna dotycząca systemu Child Alert w Gnieźnie
Zobacz Także




